Monday, November 23, 2009

KEROPOK 5 ringgit

[BABAK 1]

S : bak sini 2 ringgit...

aku : nape... nah (sambil menghulurkan)

S : nah ni (sambil hulurkan keropok)

--------------------------------------------------------------------------

[BABAK 2]

S : dah dah... bak sini 5 ringgit. sebelum akak balik... ko mesti beli keropok ni.

aku : waklu... sape nak makan...

S : tak de takde junior mmg kena beli...

aku : ni je duit ada [sambil keluarkan duit dlm poket]... alamak cukup lak 5 ringgit.

--------------------------------------------------------------------------

[BABAK 3]

aku : ala... akak nanti kubur tertutup tau masa nak tanam... mana tak nya, jual untung berganda2... kalu pegi haji, lepas tawaf boleh balik hari... esok pegi balik...

S : sial je ko...

--------------------------------------------------------------------------

[ BABAK 4 ]

aku : siaplah... i publish dalam blog. i dah amik photo memaksa menjual keropok 5 ringgit

S : eleh...


ini dia kakak S di office aku, yang gigih membawa keropok 5 ringgit nya dengan syarat setiap hari, jualannya mesti laku... hampeh! lebih perit telinga aku melihatnya... bila jualan dipaksa beli dan propaganda yang dibawanya... keropok itu mahal; kononya dari brunei! lepas ni i nekad bawa kad kredit je dalam wallet pegi office. hahahaha...

maka tak hairan la... satu hari nanti... selepas tak layak berada di situ... kakak S bakal menjalankan pekerjaan seperti dibawah!


[ihsan : www.cuti.com.my ]

8 comments:

dxoul lacruz said...

sabo je la. kalau aku, buat-buat berlakon jadi gila...

sorry kak s. no offence..

d u t a said...

+ gile +
aku rasa kak S yang gile nak cepat kaya... maklumlah... tinggal beberapa bulan je lagi tuh....

cham's said...

hahaha memang lawak cipan...siot la. camni nak suruh "kwn" i jual lamberger plak WAKAKAKA :D

R28est said...

heheheh..ade jugak kne paksa beli...kalau mcm tu, sgt stuju g keje bwk kredit kad je..xp0n bwk tpup kad yg dah goressss..hehehe ;p

divato said...

budus punyer blog...
tggu next mth new stock aftr i come back frm my long leave ha ha ha...:D
hopfly ada lg jambatan usang he he he he he...(diva mode)

thisisnije said...

kenapa takde orang jual2 macam tu kat pjaya ni? mmm...

a z m i r said...

method jualan yang sangat kreatif..suka!

dxoul lacruz said...

hi!