Thursday, January 15, 2009

My Father


[ my father ]

Tatkala menonton filem ni, aku benar2 tersentuh hati. Based on true story, cerita ini membawa aku menghayatinya dengan lebih mendalam. Biarpun masih tidak mengerti byk persoalan dalam filem ini, namun jalan ceritanya menyentuh hati... mengalir air mata menontonnya.

Apapun, aku ajak kawan2 kalau ternampak filem ini bakal disiarkan secara tanpa henti bulan ini di Astrio KIRANA, nengok laa and hayati hingga ke hujungnya. Cerita bukan level prof yang buat filem sedozen setahun walaupun jumlah kutipannya membanggakan.

Komen / perjalanan ceritanya, biarlah korang tonton sendiri... secara ringkasnya, kisah anak muda yang mencari ayahnya... sayu tatkala kisah sebenarnya juga dirakam dan disisipkan dalam pengakhiran filem ini... jadi... selamilah kisah ini ye kawan2.

4 comments:

Anonymous said...

mana citer 3 dwarfs and 2 fairies? hehe

d u t a said...

+ nije +

dah buat... terhenti seketika...
cite dia siap ada sisipan lirik lagu... so sabar ek... this month akan kuar punya!

cite dia panjang. bukan pantun 3 kerat macam blog express kan... A, jgn UNO deh!

Adam Ruslan said...

Lama tuh nak tunggu cerita baru, kasik cepat sikit menaip tuh. Upgrade pakai keyboard besar sket ke.

d u t a said...

+ adam +

keyboard bukan tak besar, but kena teliti juga penyampaian, agar maksud mendapat point. nanti bila ditanda penyemak kertas untuk dinilai, isi merata: markah entah ke mana lah kan? hehehe... macam pengalaman je... kertas sejarah kita bersama ke?