Sunday, September 21, 2008

ramadan buka puasa :: le meridien + istana + westin + saujana


[ buka puasa at hotel le meridien ]

ramadan dah nak ends dah... mood ramadan pun dah nak fade2 gitu. so, sepanjang ramadan ni ada 4 buah lokasi yang bertaraf hotel; yang i attend for berbuka puasa. masing2 kerana ada special price. if tak, jangan harap la i nak habis kan lebih rm50++ for satu majlis berbuka puasa kan?

1st :: le meridien kuala lumpur
i dah biasa dgn lauk pauk sini. dan i paling suka part2 pasta, teppayaki ice cream, waffle, ermm dan ada japanese section counter... best2 daging teppayaki bagai... so far i bagi 4 bintang laa... pada uols yang jarang nak rasa makanan hotel yang sedap, boleh la try kat sini. ada la a few yang i tak suka, such as gulai2 daging kambing tuh... eermmm too much lamb laa... nanti mengembek plak i.


[ buka puasa at istana hotel ]

2nd :: hotel istana
buka puasa ni i rasa seronok, sebab i dtg dgn my best friend ; dxoul, zaly and my lil bro; nije. mmg tak sabar nak buka sebab i dah book lebih awal melampau2. so far juadah nya agak banyak. sampai keliling satu area swimming pool dia. dari lauk pauk tempatan hinggalah ke masakan timur tengah (kebab dan macam2 lagi). ada seafood, ada cempedak goreng, abc, apa jua jenis mee, pastry dan macam2 la... oleh kerana 1st time makan di istana, i rasa boleh tahap 4 1/2 bintang. yang bagusnya, juadahnya banyak dan memuaskan!

3rd :: westin
perh, yang ni tahun lepas memang i cakap SUPERB! sbbnya ada durian dgn roti jalanya! tahun ni sayangnya, kami pada hari yang berlainan menu. (fyi; hotel akan ada a few set menu yang mana akan ditukar setiap hari, dan di repeat balik selepas set terakhir). so, hari yang i datang, tak la ada durian tu! cuma, paling best masakan di westin ini ada makanannya memang best! masakan malaysia nya memang superb. ada gulai tempoyak dgn petai; gulai lemak telur itik, ikan merah masak apa ntah, nasi yang warna warni bagai dan banyak lagi. yang best juga, ada live making of popiah basah, rojak, dan macam2 laa... counter pastry dia, fuh! best2... uols patut cuba semua! ok yang ni i bagi 5 stars laa...

4th :: saujana
i pegi, sbb my aunty ajak. yang ini low budget punya. cuma, for me stil, majlis berbuka. namun menu nya not bad. cuma lauk utama nya tak banyak sangat. dessertnya best juga. ada puding roti dan a few kuih tradisional. yang ni i bagi 4 bintang je, sbb sesuai dengan harganya. ok.

k. pada all reades, i rasa semua ni bergantung kepada minat uols pada sesuatu jenis makanan. macam i sendiri tak makan lamb, so, bila ada lamb, i rasa cam tak best. so, ini semua pandangan peribadi. i harap, next year ramadan i dapat try shangri la, concorde, crowne plaza, or maybe di mandarin oriental!

4 comments:

tootsie said...

waah wahhh..beraninyer u bagi LM 4 stars !!! :P

ape2 hal pun aku suka westin!!!! superb!!

S pun tak suka lamb B..same la kita..;)

d u t a said...

haahah... ini takut nanti kena marah... biasa laaa S, bodek je laa... walaupun tasteless...

@rep said...

apa kata kita jalan sama2.. since that was your idea kann... ada la teman i nak menganyam ketupat itew...

baiklah.. nanti jumpa d spinach road ok.. letss bagi YM kira sembang sana..

add me arep_81

Anonymous said...

Wah meriahnye!