Wednesday, February 2, 2011

rumah AGAM 5


Asal usul kejadian berlaku masa aku di tahun 3 pengajian. Nama rumah agam ini terpacul ketika rancak menonton telenovela venezuela ketika itu, la usurpadora... yang menggunakan RUMAH AGAM BRACHO, kekasih kepada Paula dan Paulina. Itu kerana rumah agam menjadi pilihan nama majlis makan malam yang dibuat didepan laman blok k25 ketika itu. Berbekalkan duit dari sebuah majlis yang diuruskan rh@25 dan juga pertandingan banner (kalau tak silap), beberapa menu disiapkan kami sendiri dengan menu tersendiri. makan malam itu juga dihadiri felo asrama.

Dan tak lama selepas itu, muncul idea untuk mengadakan rumah agam 2 di cameron highlands. Terhasil daripada lawatan belajar rakan jurusan senibina dan lanskap ke sana. Hampir 40 ahli tiba disana termasuk bekas ahli yang sudahpun bekerja. Bekas istana hinggap bagi sultan ahmad shah dan tengku ampuan afzan menjadi tempat kami berprogram. Selain berlaku drama, Cameron Highlands dikatakan yang terhebat kerana 3 hari yang penuh aktivitinya.

Selepas itu, rumah agam 3 diadakan di Fraser Hills. Tak mau kalah, sebuah banglo menjadi tempat kami bertapak. Penuh aktiviti juga, namun Fraser Hills agak terhad lokasinya. Sekitar menara jam itu adalah tempat kami berprogram. Majlis makan malam yang sepatutnya dibuat diluar banglo ditukarkan kepada indoor dinner berikutan cuaca dan juga ruangan yang sempit.

Rumah agam 4 pula, diadakan di Port Dickson. Panas dengan suasana pantai dan aktiviti lebih melibatkan tenaga kerana terpengaruh dengan program realiti, amazing race. Ada berkayak, menghidupkan api, mengasingkan beras dengan kacang hijau dan juga mencari objek tersembunyi. Malam dinner diadakan dengan menu BBQ, namun suhu yang panas menyebabkan ramai yang terjerumus ke dalam kolam... hehehe... apapun, program2 ini sememangnya menarik dengan persembahan aerobik dari pemenang tahun itu.

Untuk rumah agam 5 dengan tema RETRO, berikut adalah jawatan kuasa tertinggi yang dilantik;

Pengarah program : mohd khairul azhar bin mat sulaiman

Setiausaha & bendahari : helmi majid ismail

Ajk makanan : mahady mansor & kak rina

Perjalanan & pengangkutan : mohamad afif azhar

Permainan & aktiviti : muhammad khairul azmir

Stage & decor : nik mohd azreen

+ kepada ahli yang mempunyai photo2 di rumah agam 1, 3 dan 4, sila forwardkan ke email saya. - hubungi melalui facebook untuk mendapatkan alamat email -

2 comments:

cham's said...

agak2 ada vvip pass tuk i tak? hahaha

d u t a said...

+ bro cham's +
nanti kena semak senarai nama... mmm