Wednesday, April 15, 2009

NEW YORK city in Malaysia


["Busy area: It might look like a scene from some sci-fi movie but this is a view of Jalan Bukit Bintang, right in the heart of Kuala Lumpur."the star online]


[bukit bintang area]

Ermm... aku ni mmg suka mengkaji. Bila ada sesuatu yang terdetik dengan ketidakpastian... maka aku teruja ingin merungkainya.

Kisahnya aku diberi pandangan bahawa ada bangunan di kawasan bukit bintang seolah-olah kelihatan seperti di sebuah metropolis new york... tanpa berfikir panjang ketika itu, aku lantas memikirkan bangunan apakah yang dimaksudkan. Puas mencari, akhirnya aku pasrah kerana tidak menjumpai. Maklumat pun kurang lengkap... Aku hanya tersenyum sinis.

Oleh kerana aku sentiasa mencari bangunan itu, akhirnya pada satu malam, ketika aku melewati kawasan itu... aku sedikit berpinar bukan kerana mabuk alkohol, tetapi suasana disitu yang happening! Lantas mataku dibeliakkan untuk melihat panorama disitu. Teringat aku pada sebuah metropolis yang punyai big screen advertisement yang seagung kawasan bukit bintang itu.

[Times Square di New York City]

Jadi... kali ini, aku rasa setiap pandangan itu harus difikirkan secara mendalam... kerana terjemahannya sukar dimengertikan! huk! huk!

[Downtown Tour of New York City]

Cuma aku kagum... penilaiannya sama jua seperti designer yakni aku! tahniah HR!

5 comments:

Unknown said...

me first~!

Anonymous said...

me 2nd!

shooter said...

3rd ... 3rd...

R28est said...

4th lah..

ssh kann nak komen kat entri kali nie..ahaks!

d u t a said...

dxoul+ haha...

nije+ tak terkata ek?

redghost+ WELCOME BACK

R+ makin susah ek? nak kena down gred jadi tv9 la pulak...