Tuesday, January 14, 2014

GRAFIK pada badan bas

pengakuan terbuka. 

selepas kakak aku layak masuk mrsm pdrm kulim pada tahun 1991, aku ketika itu baru darjah 5 di sekolah kebangsaan jalan bahagia, temerloh. 

ketika itu, bas ekspreslah menjadi pengangkutan utama kakak aku pulang dan pergi ke mrsm. untuk pengetahuan, bas rangkaian utama ekspres menjadi pilihan ke butterworth. 



bas ini akan singgah di temerloh, yang bertolak dari kuantan kira kira jam 8 malam. jadi, di temerloh, waktunya lebih kurang jam 10:30 malam. 

selain jenama bas bulan restu ( KL - Temerloh ), bas utama ekspress pada ketika itu, bagi aku sangat cantik penggunaan 'font'. senang cerita tak mengada-ngada sangat. 

jadi sejak daripada itulah, aku nekad untuk menaiki bas itu. dan akhirnya ia menjadi kenyataan meskipun aku sekadar pelajar panggilan kedua. 

apa-apapun aku bersyukur. 

cuma yang menariknya, atas kehendak tugas, aku bertemu dengan pemilik syarikat rangkaian utama ekspres ini. 

dengan rasa bangganya, aku memaklumkan kepada empunya tuan syarikat itu, inilah bas yang saya nak sangat naik ketika layak ke mrsm. 

No comments: