Sunday, February 3, 2013

PENCIPTA LOGO?

Aku memang suka akan logo. Mencipta logo impian aku, sebab produk yang aku beli juga bergantung kepada logo produk itu. Buktinya, aku tidak akan membeli serbuk kari jenama X kerana rekaan grafiknya yang sangat mengarut dan tidak kemas. Aku sanggup ingkar arahan ibu, gara-gara tidak suka akan logo jenama itu.

Jadi pada hemat aku, menilai buku dari kulit depannya, adalah WAJAR kepada produk (bukan manusia, takkan aku nak ubah ciptaan tuhan). Ini kerana, sebuah hasil yang bagus, sepatutnya juga dibuat secara menyeluruh. Bukan sahaja di dalam, tetapi di luar. Saya tidak perlukan anda setuju dengan pandangan ini. Tetapi apa salahnya, jika kita hasilkan sesuatu, biarlah, paparan di depannya adalah yang terbaik. Termasuk intipatinya!

Ok! Selamat buat yang terbaik!

Woo Jing Min : BAKAT ADALAH SEMULAJADI, CUMA PERLU DICUNGKIL SAHAJA 

logo 10 tahun tu yang mencacatkan hasil kerja ini pula ; arghh!

* teringat, bos sebuah syarikat pengiklan yang sangat taksub kepada 'signboard'


No comments: