Wednesday, July 18, 2012

10 perkara tentang UNIVERSAL STUDIO SINGAPURA

Pertama ;
Rancang lebih awal. Kaji harga tiket terutama musim cuti sekolah republik ini dan juga negara jirannya, Malaysia. Kalau mampu lagi, ambil tiket Express Lane; anda tidak perlu menunggu lama. Kalau yang bujang dan tak kisah jadi SINGLE RIDER; beli tiket biasa je.

Kedua ;
Taman tema ni, tak sesuai untuk kanak-kanak berumur 4 tahun ke bawah. Kesian kena tunggu mak ayah mereka yang terpaksa bergilir nak main semua permainan. Apatah lagi bayi berusia 3 bulan. Dan jangan pula bawa mak ayah korang yang dah warga emas jadi tukang jaga anak korang di tengah panas.. kecuali kau ada bibik yang jadi amah korang. Tunggu la Legoland di Johor nanti yang lebih mesra kanak-kanak.



Ketiga ;
Sebaik anda masuk sahaja, amik map taman tema ni, dan cepat2 ke transformers booth. Sebabnya ini tumpuan ramai. Memang paling best; transformer. Lepas tu, pegilah ke roller coaster yang biru dan merah. Biru paling best. Merah macam kat genting / sunway lagoon je. Lepas lengkap 3 yang ni, korang pusinglah yang lain pulak. Yang lain pun menarik gak. Ada yang untuk family2... dan adalah untuk kanak2 tadika.

Keempat ;
Makanan yang halal? ikut suka korang lah. tapi lebih baik tanya staf yang bertugas dulu.

Kelima ;
Sini boleh bawa mineral water / makanan / minuman dari luar. So kalau anda warga malaysia yang nak air suci harga seringgit, lebih baik bawa siap2. Kalau tak merasalah air harga 2 sing dolar. tapi korang kaya tak pe.

Keenam ;
Lepas 3 permainan utama, korang masuk lah booth2 lain lagi. yang tidak kurang hebatnya, watch movie 4D cite shrek tu dan the making of macam ribut2.. aku pun dah lupa namanya. ala, korang pandai kan english pelat singapore ... boleh je tanya mana2 aunty pakai seluar tinggi pusat.

Ketujuh ;
Bergambarlah kat bebola universal studio tu sebelum terbenamnya matahari. Kecuali bawa dslr yang gedabak nak set2 bagai walhal berjuta umat manusia duk menyemak situ. Sebabnya kalau malam tak bape nak menjadi sgt effect lensa kamera phone / tablet korang. Kalau pakai yg canggih pun... korang tetap kena ignore watak kat belakang korang ke hape. k.

Kelapan ;
Yang dah pegi, korang ada pandangan sendiri kan... ini pandangan aku. hahaha... jadi korang masing2 la suka yang mana. macam aku pulak jenis tak takut naik roller coaster bagai... maybe korang suka watak shrek tu.. aku lak tak suka. so korang boleh la layan bergambar dengan shrek tu dan princess fiona tu... dia keluar ikut masa. so korang tunggu2 la ye. aku bergambar dengan watak-watak yg terserempak je.

Kesembilan ;
Aktiviti yang kat luar dari USS tu, emm tak wajib pun. Cuma kalau dah datang, apa salahnya berjalan sampai muntah hijau. Cubalah semampu yang mungkin. Ada muzium, beach sentosa yang aku rasa macam tak logik je ada pantai camtu.

Kesepuluh ;
Kalau tiket free, aku akan pegi lagi. Tapi kalau sendiri; cukuplah sekali. Kecuali dia buat lagi yang lebih hebat dari transformers tu. Tapi kalau gaji aku setanding pemilik saham terbesar asia selepas facebook ke bagai... setiap menjelang ramadan aku singgah masuk ... ( hahaha )

5 comments:

Unknown said...

best siot...nnt buat trip lagi.

AkmaRaziah said...

Klu bwk baby umo setahun mmg susah ek nk main game dlm tu. Tp klu beli express pass n bwk baby tu ok ke x recommended? Thanks for advice.

AkmaRaziah said...
This comment has been removed by the author.
AkmaRaziah said...

Klu bwk baby umo setahun mmg susah ek nk main game dlm tu. Tp klu beli express pass n bwk baby tu ok ke x recommended? Thanks for advice.

AkmaRaziah said...

Klu bwk baby umo setahun mmg susah ek nk main game dlm tu. Tp klu beli express pass n bwk baby tu ok ke x recommended? Thanks for advice.